צילום שיווקי לחברות היי טק
שיווק הוא חלק בלתי נפרד מתהליך העבודה. מוצר שאינו משווק בצורה אפקטיבית לא יימכר ולא יכניס חזרה לחברה את ההשקעה הראשונית בו. קיימים דרכים רבות ושונות לשיווק מוצרים, כאשר מתוקף היות האדם יצור ויזואלי - צילום שיווקי הוא הכלי החזק ביותר בכל פלטפורמות השיווק.
המחשבה כי לא כל מוצר ניתן לצלם ולהפוך לפוטוגני שגויה ביסודה - כל מוצר - מקטן ועד גדול - פוטוגני או לא פוטוגני - "סקסי" או לא "סקסי" ניתן לשווק בצילום. המהפך ממוצר, דומם, פשוט לתמונה שממחישה את הרעיון והחזון העומד מאחורי המוצר נתון בידי הצלם. ביטוי למעברים דרסטיים ממוצרים דומים לרעיונות מדהימים ניתן לראות בתחום ההיי - טק. מוצרי היי טק לרוב נראים לא אטרקטיביים גם כאשר השימוש בהם עולה על כל דמיון.
כך לדוגמא שבב מיניאטורי בצבעים אפורים שנראה כמו כל שבב ממוחשב אחר יכול להיות האחראי הבלעדי על הפעלת מכונה מצילת חיים. תאורה מחמיאה והתאמה נכונה של רקע וזוויות צילום אולם לא תמחיש את הקימה לחיים של החולה לו עוזר השבב אך את השבב עצמו המצלמה תקים לחיים. גם פיתוחים בתחילת דרכם נראים לא אטרקטיביים בשלבים לפני עיצוב המוצר הסופי אולם אין זה אומר כי לא ניתן בעזרת צילום מוצרים שיווקי מזוויות שונות עם התאורה הנכונה לתפוס את מהות המוצר ולדמות את הצורה והשימוש הסופי שלו.
המצלמה היא פיתוח טכנולוגי שנותן חיים למוצרים דוממים בדיוק כפי ששבבים ומנועים קטנים מקימים לחיים מכונות גדולות - על כן השילוב בין שני הטכנולוגיות הוא רק טבעי. את תוצרי הצילום ניתן להציג בפני לקוחות, משקיעים ושותפים פוטנציאליים בעזרת סטודיו לצילום שיווקי. גם כאשר מדובר באלמנטים מיניאטוריים שאינם נראים כמו גאדג'ט וירטואוזי - אין טוב ממראה עיניים.
ענת זילברמן גנדלין מתמחה בצילום סטודיו שיווקי, צילום תכשיטים, צילום מוצרים לחברות היי טק, פורטרטים ועוד.